Omvisninger

Oplev Domkirken med en guide

Oplev hele Danmarks historie, 800 års arkitektur og 40 kongegrave - i ét samlet monument! Lad vores guider åbne op for Domkirkens skatte, og opdag hvorfor den er verdensarv samtidigt med at I får en hyggelig oplevelse. Bliv overvældet af kongegravene og rejs med gennem arkitekturens og kirkens historie, hvor du hører spændende fortællinger om uret med Skt. Georg og dragen, om helhesten og om Kongesøjlen med Peter den Stores højde på. I får et overblik over de mange danske konger og dronninger, især Margrete 1. og Christian 4., og I kommer på en tidsrejse gennem 800 års arkitekturudvikling, som har sat Nordens første gotiske bygningsværk på UNESCO's liste. Hør om det gyldne alter og bliv klogere på kirkens liv før og efter reformationen, og slut af med at nyde det imponerende kirkerum.

På siden finder du både information om åbne omvisinger, private omvisninger og særomvisninger. For undervisning se børn og unge

96% af vores tidligere deltagere vil anbefale andre en omvisning i Domkirken.

Åbne omvisninger

Kom med på en åben omvisning for alle - hver den 1. onsdag i måneden kl. 14.00

Pris: 100 kr for omvisningen + entré til Domkirken.

Sprog: Dansk

Booking: Ingen tilmelding, man møder bare op. Begrænset deltagerantal på 30.

Temaomvisning

I marts måned hver mandag kl. 14.00-14.45 kan du komme med på en særomvisning om Kong Frederiks forfædre - Glücksborgene.

Pris: 100 kr for omvisningen + entré til Domkirken.

Sprog: Dansk

Booking: Ingen tilmelding, man møder bare op. Begrænset deltagerantal på 30.

Privat omvisning

Ønsker I jeres egen guide eller er I en større gruppe, kan I med fordel booke jeres egen private omvisning på et tidspunkt, der passer jer. Uanset om I er en forening, venner, familie eller kolleger, så får I en fælles og lærerig oplevelse med en omvisning i Danmarks vigtigste kirkebygning.

Indhold: 1000 år på 1 time.

Pris: 950 kr. for guiden (der betales entré seperat)

Sprog: Rundvisningerne kan foregå på dansk og engelsk. Tysk og spansk ved forespørgsel.

Varighed: 60 min.

Gruppestørrelse: Max. 30 personer.

Tidspunkt: Den tidligste omvisning kan finde sted 15 min. efter åbningstid og den seneste skal slutte 15 min. før lukketid. Ønsker man omvisning uden for åbningstid kan det kun ske efter særlig aftale. Der tillægges omkostninger på 1800 kr. i timen (min. 2 timer) for ekstra kirketjener, sikkerhedspersonale samt administrationsomskostninger.

Booking: Kontakt os på post@roskildedomkirke.dk - hent evt. mailskabelon her. Omvisningen er først booket ved tilsendt bookingbekræftelse.

Vi har brug for følgende oplysninger fra dig:

• Navn:
  • Evt. firma/organisation:
  • Telefon:
  • Mail:
  • Dato for omvisning:
  • Tidspunkt:
  • Antal deltagere:
  • Sprog:

Bestil gerne min. en måned i forvejen, hvis du vil være sikker på at få tid, da vi generelt er fuldt booket.
Afbestilling skal ske senest 48 timer inden ellers faktureres der for guiden.

Særomvisninger

Er du vild med godt håndværk? Book en tur på lofterne. Se mere om omvisning på Domkirkens lofter her.

Orgelomvisning: få en smagsprøve på de unikke historiske klange for 800 kr. Skriv til Domkirkens organist Bine Bryndorf på bkb@roskildedomkirke.dk

Vikinger og Verdensarv: besøg både Vikingeskibsmuseet og Domkirken på 1 billet. Læs mere og book her.

Ved VIP-omvisninger: henvendelse til Formidlingsansvarlig Sara Peuron-Berg på sap@roskildedomkirke.dk