Minikonfirmander

”Hvorfor står præsten højt oppe på en stol og taler ud i kirken? ” - ”Hvem ejer egentlig Kirken?” - ”Hvilke symboler gemmer der sig i kirken og hvad betyder de?”

Roskilde Domkirke vil gerne invitere jer, der går i 3. klasse i Roskilde Domsogn til at komme og være minikonfirmander!

Igennem leg, sang, bevægelse, kreativitet og fortællinger fra Bibelen, skal vi gå på opdagelse i Domkirken og opleve kirken og kristendommen, salmerne, sproget, musikken og præsterne.

Minikonfirmandforløbet vil for skolerne i Roskilde Domsogn foregå tirsdage og torsdage efter skoletid og forløbe over ca. 10 gange og afslutte med en gudstjeneste for jer og jeres familier.

Hvornår:

Absalon skole: tirsdage kl.13.30-15.45 i ugerne 36-44

Klostermarksskolen: torsdage kl. 14-16.00 i ugerne 36-44

Skt. Josef skole: uge 3-10, mere info senere

Roskilde Private Real Skole: i ugerne 12-20, mere info senere

Tilmelding:
For at tilmelde dit barn til at være minikonfirmand, skal du klikke på knappen nedenfor, og vælge den skole dit barn hører til.

Yderligere info

Børne- og Ungeunderviser