Kordegn

Henvendelser vedr. dåb, vielse, fødsler og navn

Ansøgning om navneændring og navngivning, udfyldelse af omsorgs- og ansvarserklæringer samt anmeldelser af dødsfald foretages elektronisk med NemID via borger.dk.

Det er også via borger.dk, at du kan anmode om en ny fødsels- og dåbsattest.

Du er naturligvis velkommen til at kontakte kordegnekontoret hvis du har spørgmål.

Skal I giftes eller vil I gerne have jeres barn døbt i én af Domsognets kirker, bedes I kontakte kordegnekontoret for at aftale nærmere.

Kordegnekontorets åbningstid

Hverdage kl. 10-14 (telefontid)
Mail kordegn@roskildedomkirke.dk
Tlf. 46 35 58 14

Ved personligt fremmøde kan man som hovedregel træffe en kordegn på kontoret mellem kl. 10-15.
Har du behov for at træffe kordegnen uden for kontortiden, kontakt os forinden på telefon eller mail for at lave en aftale.

Mona Henriksen, Kordegn

Elina Lundberg, Kordegn

Nikoline Findinge, Kordegn

Konventgården
Domkirkestræde 10
4000 Roskilde

Uden for kordegnekontorets åbningstid kan bisættelser og begravelser lægges i kirkens kalender af Domsognets præster.

Bedemanden skal stadig kontakte kordegnen så snart kontoret åbner.