Natkirke

Oplev kirken i et andet lys
I Natkirken lyses kirkerummet op i forskellige farver, lyskorset brænder midt imellem kirkebænkene, imens musik og ord strømmer ud gennem kirkeskibet og ind i alle kapellernes kroge og helt op under loftets hvælvinger. Natkirken er et rum for ro til tro, fordybelse og bøn, men også for fællesskab, samtale og bevægelse. Vi inviterer kunst, musik og kreativiteten ind i kirkerummet, og som deltager er du med til at skabe Natkirkens særlige atmosfære. Her kan du komme som du er, lægge dig på kirkebænken med et tæppe, få en kop kaffe i våbenhuset, eller tage en snak med de frivillige. Du kan komme alene eller med en ven. Du kan være her i tre timer eller ti minutter. Det er op til dig.

Hvordan forløber en aften i Natkirken?
I Roskilde Domkirke er hver Natkirkeaften forskellig. Du vil hver gang kunne opleve et nyt tema eller gæst, når vi i fællesskab undersøger en anden måde at være kirke, end den faste form, du måske kender fra kirkens andre gudstjenester.

Rammen omkring aftenens tema vil til gengæld være genkendelig hver gang. Natkirken er åben hver anden torsdag fra klokken 19.00 til 22.00. Dørene åbner hver gang kl. 19.00 og det er altid gratis at deltage. Hver Natkirke starter med lystænding og en kort refleksion. Der afsluttes med bøn for natten og vi går hjem eller videre ud i aftenen med velsignelse. Natkirkepræsten er Daniella Anastasie Schilling.