Onsdagsrefleksion

Tid til time out...
På alle onsdage er Sankt Andreas Kapel i Domkirken ramme om en kort og enkel andagt, en refleksion over nogle af livets store spørgsmål, spejlet i lyset af det kristne budskab. Ord og tanker man kan tage med sig ud i hverdagen igen, når den lille time out er slut. Onsdagsrefleksionen er for alle, som kan afse 15 minutter til at lade op med bøn, sang og ord til eftertanke i kirkens særlige rum.

Andagten indledes og afsluttes med et musikstykke. Undervejs læses en bibeltekst, og den enkle gudstjeneste omfatter desuden en salme, Fadervor og velsignelsen.

I sommermånederne juli og august rykker vi ud i hovedkirken, på kirkebænkene foran Domkirkens store gyldne alter.

Samvær efter onsdagsrefleksionen
Når gudstjenesten er forbi, er alle velkomne til hyggeligt samvær en times tid i Konventhuset eller Konventgården ved siden af Domkirken. Tag gerne strikketøjet eller andet håndarbejde med til kaffestunden. Alle er velkomne, tilmelding er ikke nødvendig.

Frokost
Den første onsdag i hver måned er der mulighed for at spise frokost sammen efter refleksionen. Alle er velkomne. Det koster 30 kr. og kræver ingen tilmelding. Den fælles frokost finder sted i Konventhuset.

Kaffe
Den anden og fjerde onsdag i hver måned er der kaffe efter refleksionen. Alle er velkomne. Det finder sted i Konventgården.

Kaffe og fællessang
Den enkelte onsdage i hver måned er der kaffe med fællessang fra Højskolesangbogen efter refleksionen. Organist Lene Rasmussen går med til kaffen og spiller for til sangønsker. Det finder sted i Konventgården. Du kan finde datoerne i vores kalender-folder.

Tid: Hver onsdag kl. 12
Sted: Sankt Andreas Kapel, Domkirken