Besøgstjeneste

Få en besøgsven

Selskab derhjemme eller en ledsager til aktiviteter, en tur i byen eller forskellige arrangementer – det kan Roskilde Domkirkes Menighedspleje tilbyde gennem sin besøgstjeneste.

Her kan du få en besøgsven, som nyder at komme på besøg eller tage på tur, afhængig af, hvad du har lyst til. Din besøgsven kommer på besøg mindst en gang hver 14. dag.

Bliv besøgsven

Hvis du har tid, lyst og overskud til at blive besøgsven, så kontakt besøgstjenestens koordinator Helle Hald. Du bliver ikke et supplement til de offentlige ordninger, men skal udelukkende sørge for den menneskelige kontakt og omsorg.

Praktiske oplysninger:

Koordinatoren taler med både besøgsværter og besøgsvenner for at sørge for, at ven og vært passer bedst muligt sammen. Tid: Besøgsvært og besøgsven træffer selv aftaler. Men som minimum besøger man sin vært hver 14. dag.

Sted: Som udgangspunkt er det besøgsværtens hjem. Der kan også tilbydes gåture, dette aftales mellem besøgsværter og besøgsvenner.

Pris: Det er gratis at få en besøgsven

Område: Området strækker sig fra Roskilde by, til Trekroner og Himmelev. Vi samarbejder med Himmelev, Sct. Jørgensbjerg sogn og Søndre sogn om besøgstjeneste.

Kontakt: Koordinator Helle Hald på tlf.: 21 68 80 42, e-mail: helleh@bhx.dk