Meditationsgudstjeneste

Væk fra hverdagens stress...

Meditationsgudstjeneste i Roskilde Domkirke er en lille time med fokus på ro, åndedræt og fordybelse, en pause fra dagens trummerum og byens larm. Sol og byger, varme og kulde, vækst; grøde og tilbageslag - maj har som menneskelivet det hele. Under Domkirkens høje hvælvinger prøver vi at rumme både regn og solglimt i Guds ord, i stilhed, musik og åndedrag

Kom forbi Domkirken til en gudstjeneste med ekstra højt til loftet. Bibelord, vejrtrækning og stilhed vil under Domkirkens smukke hvælvinger veksle med stille musikalske indslag.

Musikken fører os ind i stilheden, hvor der er rum til at høre Gud tale og lade sig udfordre eller opbygge til de kommende dages opgaver. Der vil altid være en guidet meditation. Her kan du se hvornår der er meditationsgudstjeneste.