Familiegudstjenester

Kirken i børnehøjde...

Roskilde Domkirke er en kirke for alle. Vi har faste familiegudstjeneser, som foregår på børnenes betingelser.

Spaghetti og salmer

Bedst kendt er måske spaghettigudstjenesterne, som altid finder sted klokken 17. Alle er naturligvis velkomne, men gudstjenesten retter sig særligt mod børn i alderen 3-8 år og deres familier. Der er fortælling, korte og børnevenlige salmer og leg. I alt varer gudstjenesten cirka en halv time. Herefter er der fællesspisning i Konventhuset på adressen Domkirkestræde 10, 4000 Roskilde. Og gæt selv, hvad der er på menuen!

Højtider

Også i forbindelse med højtiderne arrangerer vi særlige gudstjenester for både større og mindre børn og deres familier. Det gælder således første søndag i advent, fastelavn, palmesøndag, påske og høst, ligesom der naturligvis er Luciagudstjeneste med optog.

Højtidsgudstjenester for børn finder altid sted på søndage kl. 14, og domkirkens børne- eller juniorkor synger.

Børnehjørne i den dejlige Domkirke

Vi håber, at vores særlige familiegudstjenester vil give børnene gode oplevelser, så de får et positivt forhold til kirken.

Generelt er vi meget glade for, at forældre tager deres børn med i kirke, men vi ved også, at gudstjenesten kan føles lang for mindre børn.

Derfor står der et lille bord med stole i hjørnet af præsteværelset, hvor der findes bøger og forskelligt legetøj. Her er man velkommen til at gå ud med sine børn under gudstjenesten og lade dem brænde lidt krudt af.