Menighedsrådsvalg 2024

Se resultatet af valgforsamlingen 17. september

17. septemper kl. 19.00 blev menighedsrådvalget 2024 afholdt i Roskilde Domkirke. Valgbestyrelsen siger tak til alle der deltog; både kandidater og de, der kom for at stemme. Hermed offentliggøres resultatet af afstemning. Der blev valgt 15 medlemmer samt seks suppleanter, her listet alfabetisk:

Valgte medlemmer

Søren Rotvig Erichsen
Tanja Weische

Mulighed for afstemningsvalg
Hvis et til flere folkekirkemedlemmer i sognet ønsker at udløse et afstemningsvalg efter valgforsamlingen, kan der indleveres en kandidatliste. Indleveres der senest fire uger efter valgforsamlingen, dvs. senest tirsdag den 15. oktober 2024, en kandidatliste, udløses et afstemningsvalg. Kandidatlisten skal være underskrevet af et antal stillere svarende til det antal menighedsrådsmedlemmer, der skal vælges i sognet. I Roskilde Domsogn er det 15 medlemmer. Et evt. afstemningsvalg skal afholdes den 19. november 2024. Læs mere på Folkekirkenes Intranet "Valg til menighedsrådet" afsnit 3.

Det nye menighedsråd for 2024-2028 i arbejde
Funktionsperioden for det nye menighedsråd begynder første søndag i advent, i år den 1. december. Inden menighedsrådets funktionsperiode begynder, afholder det nyvalgte menighedsråds medlemmer et konstituerende møde med valg af formand, næstformand, andre enkeltmandsposter og nedsættelse af udvalg.

Har du spørgsmål til det nye menighedsråd? Kontakt siddende formand Bjarne Hald 24 80 96 06, eller administrationleder ved Roskilde Domkirke Jette Nørrekær Lund 42 64 46 99.