Brug din kirke

Roskilde Domkirke er igen åbne for kirke- og andagtsøgende, men det er selvfølgeligt stadig muligt at bruge Domkirken på afstand. Folkekirken har ligeledes en række fælles tilbud, som er beskrevet nedenfor.

"Ugens ord" til trøst og opmuntring
Besøg Roskilde Domkirke på Facebook og få "Ugens ord" ved Domkirkens præster hver søndag. OBS man behøver ikke have en Facebook profil for at besøge siden.

Du kan tale med en præst
Domkirkens præster står også til rådighed for samtaler under corona epidemien. Selvom vi skal begrænse personlig kontakt så meget som muligt, kan det på anden måde lade sig gøre at få en samtale med præsterne, hvis man ønsker det. Det kan ske telefonisk, på skype eller mail. Find kontaktoplysninger her.

YouTube til børn og unge
Det er ikke let med en hverdag der er helt anderledes end den plejer og derfor har sognepræst Ane LaBranche lave en YouTube kanal specielt for børn og unge med blandt andet bibelhistorier, fadervor og trosbekendelsen. Se med her.

Andre muligheder

Chat anonymt med en præst
I disse dage kan sognepræsterne til tider have travlt med at håndtere panikopkald om status på kommende konfirmationer, dåb, vielser og så videre. Så hvis du ikke kan komme igennem med det samme på telefonen, eller hvis du har det bedst med at tale med en præst anonymt, så kan du benytte chatten Sjælesorg på Nettet

Radiogudstjeneste live
DR sender hver søndag radiogudstjeneste fra Københavns Domkirke på radiokanalen P1. Lyt og læs mere om gudstjenester i DR's programoversigt.

Folkekirken på DR
Fra mandag til lørdag kan man som altid høre 20 minutters morgenandagt, som sendes direkte på DR's radiokanal P2, mens man om søndagen på tv-kanalen DR 2 kan se en båndet gudstjeneste fra en af landets kirker med vært Anders Laugesen og en gæst.