Julehjælp og støtte

En håndsrækning fra Menighedsplejen

På denne side kan du læse om hvilken støtte Roskilde Domsogn Menighedspleje kan tilbyde. Der kan blandt andet søges om julehjælp eller anden økonomisk støtte.

Julehjælp

Op mod jul har Roskilde Domsogns Menighedspleje mulighed for at give en lille økonomisk håndsrækning til familier, der har brug for det.

Der er nu åbnet for ansøgninger til julehjælp. Ansøgningsskemaet kan afhentes på kordegnekontoret, Konventgården, Domkirkestræde 10, 4000 Roskilde.
Du kan også downloade det elektronisk her

Det udfyldte skema afleveres senest onsdag d. 22. november kl. 12.00, enten på kordegnekontoret, Domkirkestræde 10 eller på mail til koordinator i Menighedsplejen, Julie Jakobsen på jej@roskildedomkirke.dk

Støtte

Derudover kan der i helt særlige tilfælde gives begrænset økonomisk støtte på andre tidspunkter af året. Det kræver henvendelse til en af sognets præster.

Ansøger du Menighedsplejen på vegne af en organisation eller lign. skal du være opmærksom på datoer for bestyrelsesmøder, da det vil være her, indkomne ansøgninger gennemgås.