Masser af omvisninger sommeren over

I juni, juli og august skrues der op for omvisninger i Domkirken og ikke mindst på de imponerende lofter.

For at imødekommme den store efterspørgsel udbydes der denne sommer både med omvisninger på dansk og engelsk samt omvisninger på Domkirkens lofter.

Famileomvisninger

Hvorfor ligger Kong Frederik 2. i sin rustning? Kom med på en hyggelig familie-omvisning Tro, håb og kærlighed, hvor vi udforsker de 7 dyder. Gennem kongelige fortællinger og en sjove quiz lærer vi om visdom, retfærdighed, mod, mådehold, tro, håb og kærlighed. Omvisningen er designet til både børn og voksne, så alle kan være med og lære noget nyt sammen.  Det koster kun entré for voskne. Det er hver mandag og tirsdag i juli kl. 10.30 og 11.30 og varer ca. 45 min. Ingen tilmelding.

Åbne omvisninger

Lad vores guider åbne op for de mange skatte, og opdag hvorfor Domkirken er UNESCO verdensarv samtidigt med at du får en hyggelig oplevelse. Omvisningen '1000 år på en time' udbydes hen over sommeren ikke bare den første onsdag i måneden - men hver onsdag kl. 14 i juni, juli og august. Du kan også høre den på engelsk kl 12.30 samme dag. Prisen er 100 kr. udover entreen til Domkirken og billetter købes i våbenhuset på dagen.

Lofterne

Som noget nyt udbyder vi også  ture i den imponerende tagkonstruktion bygget af 350 m3 tømmer med byens bedste udsigt. Nyd duften afdouglasgran og se spor efter branden i 1968. Gennem tagets vinduer kan man se ud over hele Roskilde og ned over fjorden. Man skal være fyldt 15 år og være godt til bens. Prisen er 150 kr. plus entré til Domkirken og billet købes på dagen i våbenhuset. Vær opmærksom på at pga. sikkerhedshensyn kan der kun komme 25 personer med pr gang. Det er mandage i juni, juli og august kl. 16-17.30 og turen ledes af vores Domværker.

Se mere i  kalenderen eller på Facebook.