Ny præst i Roskilde domsogn

Velkommen til Daniella Anastasie Schilling, ny præst i Roskilde domsogn

I Roskilde domsogn er det med stor glæde at vi kan byde velkommen til Daniella Anastasie Schilling, der pr. januar 2023 er ansat som sognepræst.
I efteråret 2022 sendt vi med "på gensyn" sognepræst Sarah Krøger Ziethen på tre års orlov og rejse ud i den store verden, nærmere bestemt Tanzania.
Siden har pastor emeritus Paul Kofoed Christiansen vikarieret i stillingen og ligeledes varetaget opgaven som Domkirkes Natkirkepræst. Også virket som Natkirkepræst overtages fra januar af Daniella. Fra hele domsognet ønsker vi Daniella held og lykke med embedet.

På fredag d. 6. januar er der ordination v. biskop Ulla Thorbjørn Hansen.

På søndag d. 8. januar kl. 10 forestår domprovst Anne-Sophie Olander indsættelsesgudstjenesten i forbindelse med højmessen, hvor Daniella Anastasie Schilling officielt indsættes i præsteembedet i Roskilde domsogn.

Efter højmessen ønsker menighedsrådet at inivtere menigheden og alle andre med tilknytning til Roskilde Domkirke til reception i Konventhuset. Her har man lejlighed til at hilse på den nye præst og få kaffe samt lidt godt til ganen, når højmessen er slut. Alle er velkomne!

Mød den nye præst
At få min gang i Roskilde Domkirke som nyuddannet præst bliver intet mindre end spændende.

Jeg har netop afsluttet Pastoralseminariet på Vartov fra d. 16. december 2022. Jeg er dog ikke et helt nyt ansigt i Roskilde Domprovsti, da jeg har undervist konfirmander og minikonfirmander over flere omgange både her i domsognet, men også i Himmelev-Trekroner kirke og i Jakobskirken.

I sidstnævnte har jeg også siddet som en del af menighedsrådet de sidste to år. Her har jeg har engageret mig i Jakobskirkens børne- og ungearbejde og sociale arbejde, herunder arbejdet med at udvikle og støtte det frivillige arbejde og engagement i kirken, særligt hos de 25- 45-årige.

Selv er jeg bosat "Syd for Banen" her i Roskilde, hvor jeg bor med min mand og to børn på hhv. 8 og 10 år.

Jeg glæder mig utrolig meget til mit virke som sognepræst i domsognet.