Find vej

Domkirken ligger midt i byen Roskilde. Du kan nemt komme hertil med tog eller bil - eller cykle, hvis du er frisk.

Med toget tager det ca. 25 min. fra København og næsten alle tog fra København H mod vest kører forbi Roskilde. Se Rejseplanen for togtider her.

OBS Vejarbejde:Mellem 15. januar og til maj 2024 er der afspærringer langs Dronning Margtethes vej og vil være spærret for gennemkørende trafik.

Roskilde Domkirke

Domkirkepladsen 3,

4000 Roskilde

Danmark

visit@roskildedomkirke.dk

Oplevelser i Roskilde

Tæt på Roskilde Domkirke findes både Vikingeskibsmuseet, Skt. Laurentius kirkeruin, Roskilde Museum, Lützhøfts Købmandsgaard og Ragnarock.

Domkirken ligger lige ved Roskilde Fjord. Gå på opdagelse i resten af Fjordlandet – kongerigets vugge og legendernes land med rødder 1000 år tilbage i tiden. Med fjorden i centrum har området huset verdenskendte vikinger, konger og rocklegender. Området omkring Frederikssund, Roskilde og Lejre er Danmarkshistorie, landskab, fjordliv, græs på knæene og unikke smagsoplevelser. Se mere på Visit Fjordlandets hjemmeside.