Børnekoret

Børnekoret består af ca. 15 piger i 3.-5. klasse. I børnekoret lægger vi grundstenene til en god og velfungerende stemme. Vejen dertil går gennem forskellige sangøvelser, dans, bevægelser og ofte et godt grin. Vi træner åndedrættet, kropsholdning, tekstudtale og meget mere. Repertoiret består af børnevenlige salmer, kanons samt klassisk og nyere musik.

Udover den ugentlige korprøve, synger Børnekoret til fire årlige familiegudstjenester i Roskilde Domkirke; Fastelavn, Palmesøndag, Høsttid og Adventssøndag. Derudover går vi Luciaoptog i Domkirken og er med i årets store julegudstjeneste ”De ni læsninger”, hvor alle domkirkens kor synger. Dertil kommer ”alt det løse”, såsom koncerter på plejehjem og lignende.

I løbet af de første år i børnekoret er der mulighed for, at pigerne kan blive tilbudt et halvt års gratis solosangsundervisning. Soloundervisningen giver mulighed for at gå i dybden med stemmen hos den enkelte. Derudover undervises alle piger i nodelære et kvarter om ugen (enten før, under eller efter korprøven).

Når pigerne begynder i 6. klasse rykker de automatisk op i Juniorkoret, som er Korskolens næste trin.

ALDERSTRIN: Piger 3.-4. klasse

KORPRØVER: Tirsdage kl. 15.30-16.40