GUIDE SØGES

Elsker du at fortælle historier og kan du holde styr på en større gruppe? Roskilde Domkirke søger lige nu en guide til at formidle verdensarven i det historiske monument. Er det dig, der skal være en del af vores team?

Om os

Roskilde Domkirke er Nordens første gotiske monument, der gennem 800 år er blevet udbygget med prægtige kongelige gravkapeller. Formidlingsfonden Roskilde Domkirke varetager formidlingen i Domkirken med 150.000 besøgende om året - heraf er over halvdelen internationale turister. Der er allerede 9 guider ansat, men på grund af stor efterspørgsel søger vi nu en ekstra til teamet. Der er typisk 4-8 omvisninger om ugen med fokus på verdensarven, kongegravene, Domkirkens 1000-årige historie og 800 års arkitektur.

Vi søger en guide, der

• taler flydende dansk, engelsk og gerne tysk
  • er fleksibel og kan tage vagter med kort varsel og i hverdage
  • kan styre en gruppe uanset om de er små eller store
  • har fokus på en god oplevelse for gruppen
  • kendskab til kirkens historie er en fordel

Vi opfordrer alle til at søge uanset baggrund, og både studerende, deltidsarbejdere som pensionister er velkomne. Aflønning sker som honorarudbetaling.

Lyder det som noget for dig, så send en kort ansøgning til Formidlingsansvarlig Sara Peuron-Berg på sap@roskilde domkirke.dk. Ansøgningsfrist: 5. august.