Sogneindsamling 2024

Gå en tur for mennesker, som rammes af katastrofer verden over. Vær med til sogneindsamlingen den 10. marts 2024!

I 2024 samler Folkekirkens Nødhjælp ind til mennesker, som rammes af katastrofer. Af krig, konflikter og klimaforandringerne, der får større og større konsekvenser.  Det er efter cyklonen i Malawi, oversvømmelserne i Sydsudan eller angreb i Gaza og Ukraine. Det er lige dér, midt i katastrofen, at udsatte mennesker har brug for akut nødhjælp for at overleve.

Du kan hjælpe, meld dig til indsamlingen
Det er nemt og hyggeligt at være med som indsamler i Roskilde.
Kom forbi Konventhuset fra kl. 10 søndag formiddag, hvor et hold af frivillige sidder klar med indsamlingsbøsser, ruter og hjælp til at komme i gang. Du vælger selv din rute og kan gå selv, med dine børn, din nabo, din søster eller bruge timerne med en god ven.

Efter indsamlingen er der kaffe, sodavand og lidt brød i Konventhuset. Slå dig ned og få en snak med de andre indsamlere om dagens tur.

Tidspunkt: Kl. 10.00-15.00. Du kan starte, når du vil – dog skal du senest være retur fra din rute kl. 15. En rute tager ca. et par timer at gå.
Sted: Konventhuset, Domkirkestræde 10, 4000 Roskilde. Alle ruter ligger i gå-afstand.
Tilmelding: Du kan tilmelde online her Bliv indsamler og red liv, når katastrofen rammer eller kontakt indsamlingsleder Tina Birk Klein på tbkl@dca.dk.
Man kan også blot møde op på dagen.

Gå en rute og giv et træ
Folkekirkens Nødhjælp planter et træ i Malawi for hver indsamler, der går en rute.

Biddrag til den digitale indsamling
Alle bidrag – store som små – tæller. Lad os sammen gøre en forskel for mennesker i nød.